مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 22:102022-12-19اقتصادي

رشد 7 درصدی درآمد حقوق گمرکی ترانزیت کالا در منطقه ویژه اقتصادی سرخس


نماینده مجلس با اشاره به از افزایش 13 درصدی صادرات از طریق منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سال جاری از رشد 7 درصدی درآمد حقوق گمرکی ترانزیت کالا در این منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نشست بررسی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه تجاری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس امشب با حضور نماینده مردم سرخس در مجلس و تجار و بازرگانان و سفرای خارجی در تهران برگزار شد.

در این مراسم حسن نوری زاده، فرماندر سرخس گفت: این شهرستان از نظر جغرافیایی شمال شرقی ترین شهر کشور است که هم مرز با ترکمنستان و افغانستان است و به عنوان هاب ترانزیت کالا در نقطه صفر مرزی با کشورهای آسیای میانه محسوب می شود.

وی افزود: کالاهای مختلف از روسیه و ترکمنستان از طریق سرخص ترانزیت شده و از طریق آب های گرم در خلیج فارس و بندرعباس به مقصد هند و پاکستان و سایر کشورها ترانزیت می شود.

به گفته نوری زاده، در چشم انداز 10 سال آینده حجم کالاهای ترانزیتی از طریق منطقه ویژه اقتصادی سرخس به 300 میلیون تن در سال می رسد.

وی وسعت منطقه ویژه اقتصادی سرخس را 15 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: امسال در زمینه ترانزیت با 80 درصد رشد و در زمینه صادرات با 18 درصد افزایش همراه شده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 7 درصدی درآمد حقوق گمرکی ترانزیت کالا در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

رشد 7 درصدی درآمد حقوق گمرکی ترانزیت کالا در منطقه ویژه اقتصادی سرخس