مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 11:302022-12-19پزشكي

افرادی برای وزارت بهداشت انتخاب می شوند که حتی کارمند وزارتخانه هم نبودند


باید افرادی برای تصدی وزارت بهداشت انتخاب شوند که سلامت، درمان و آموزش پزشکی را بفهمند، نه اینکه بعد از تصدی وزارت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا مرندی،رییس فرهنگستان علوم پزشکی با حضور در برنامه زنده کشیک سلامت درباره زمزمه های جدایی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت و انتقال آن به وزارت علوم، تاکید کرد: حتی اگر قانونی هم نوشته شود، این موضوع امکان پذیر نیست؛ چرا که باعث ناامیدی، بلاتکلیفی و افزایش سیل مهاجرت کادر درمان می شود.

  مرندی با اشاره به کمبود پزشک در شهرهای کوچک و شهرستان ها در سال های که سمت وزرات بهداری را برعهده داشت، ادامه داد: در زمان جنگ با توجه به همین کمبودها و نقایص، لایحه جدایی آموزش پزشکی از وزارت علوم را ارائه و بلافاصله در هر استانی یک دانشگاه علوم پزشکی تاسیس کردیم.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: سال هاست که بحث ادغام توسط وزرای مختلف علوم مطرح می شود، حتی در زمان نخست وزیری میرحسین موسوی، طرحی به مجلس ارائه شد که خوشبختانه شکست خورد.

پس از آن تا زمان وزرات مصطفی معین این موضوع مسکوت بود، اما دوباره لایحه ای به مجلس در زمانی که مهدی کروبی، ریاست مجلس را برعهده داشت، ارائه شد اما مقام معظم رهبری با آن مخالفت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افرادی برای وزارت بهداشت انتخاب می شوند که حتی کارمند وزارتخانه هم نبودند

افرادی برای وزارت بهداشت انتخاب می شوند که حتی کارمند وزارتخانه هم نبودند