مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 08:552022-12-19فرهنگي

زباله دانی یا حمام تاریخی بکان!؟


یک دوستدار میراث فرهنگی در خصوص وضعیت حمام تاریخی بکان بهبهان می گوید: حمام تاریخی بکان به مکان انباشت زباله ها تبدیل شده و وضعیت فعلی این حمام تاریخی در شان فرهنگ تاریخی استان خوزستان نیست.

- دولتی مختاران در گفت وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: پرسه زدن معتادان در این بنای تاریخی به هیچ وجه شایسته این اثر نیست و مردم و مسؤولان باید با عزمی جدی آن را ساماندهی کنند.

وی متذکر شد: نبود کاربری مناسب در بافت تاریخی بهبهان باعث می شود بناهای تاریخی به مرور پویایی و نشاط خود را از دست بدهند.

این دوستدار میراث فرهنگی معتقد است: یک بنای تاریخی هر قدر هم که مرمت و به آن رسیدگی شود وقتی به حال خود رها و مملو از زباله شود دل هر گردشگری را می زند.

حمام بکان بنایی تاریخی به یادگار از دوران ساسانی است که در 10 کیلومتری شهرستان بهبهان نزدیک به شهر قدیمی ارجان یا ارگان قرار دارد.

نکته درخور تامل در خصوص این اثر آن است که این حمام از دوران قبل از اسلام وجود داشته و توجه مردم ساکن در این منطقه به پاکیزگی را نشان گر است.

او با تاکید بر این که علت اصلی بروز اشکال در مرمت حمام بکان آگاهی نداشتن نسبت به مرمت درست این بنای تاریخی است اظهار کرد: هر گونه مرمت صرفا گچ کاری بوده و به اسم مرمت در حال نابودی این میراث تاریخی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زباله دانی یا حمام تاریخی بکان!؟

زباله دانی یا حمام تاریخی بکان!؟