مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 07:402022-12-19اقتصادي

مشکلات قطب تولید گوجه فرنگی حل شود/ کشاورزان در آستانه خانه نشینی


فروش محصول از مهمترین چالش ها و دغدغه ها در بخش آبدان به عنوان قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل کشور است که انتظار می رود مسئولان حمایت بیشتری داشته باشند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها؛ قطب گوجه فرنگی خارج از فصل کشور این روزها در شرایط سختی به سر می برد و کشاورزان گوجه کار این دیار برای فروش محصول تولیدی خود با چالش جدی روبرو هستند.

مردم بخش آبدان هرساله در فصل کار کشاورزی دغدغه های فروش گوجه فرنگی دارند و امسال هم مانند سال های قبل این دغدغه ها پابرجا است.

حدود 90 درصد مردم این منطقه کشاورز هستند و در چنین ایامی بیش از 2 هزار نفر از اقصی نقاط کشور برای امرار زندگی خود وارد آبدان شده و به کشت گوجه فرنگی مشغول می شوند.

کشاورزان برای فروش محصول خود با مشکل روبرو هستند و محصول آنها یا خریداری ندارد و یا اینکه قیمتی که به کشاورزان ارائه می شود بسیار پایین است که کفاف هزینه ها را هم نمی دهد.

قیمت 2,500 تومان پایین است یکی از کشاورزان آبدانی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: کیفیت گوجه های منطقه آبدان بسیار عالی است اما با توجه به نبود بازار، کشاورزان مجبور هستند گوجه خود را با قیمت 2 هزار و 500 تومان به تعاونی روستایی آبدان تحویل دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات قطب تولید گوجه فرنگی حل شود/ کشاورزان در آستانه خانه نشینی

مشکلات قطب تولید گوجه فرنگی حل شود/ کشاورزان در آستانه خانه نشینی