مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 06:002022-12-19دانش

4 هزار دانشجوی علوم پزشکی طی سه سال به ایران برگشتند


موضوع انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور به داخل در سال های اخیر به موضوعی مناقشه برانگیز بدل شده اما پس از گذشت از هفت خوان تصمیمات، - بالاخره این گروه دانشجویان تعیین تکلیف شدند.

خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه: تحصیل در خارج از کشور برای رشته های مختلف جذابیت دارد اما بازگشت به کشور و استفاده از آن مدرک تحصیلی برای اشتغال نیازمند ارزیابی آن رشته در داخل کشور است.

شوراهای ارزشیابی مدارک تحصیلی در وزارت علوم و وزارت بهداشت مسئولیت این ارزشیابی را برعهده دارند اما در این میان برخی افراد در دانشگاه هایی تحصیل کرده اند که از نظر وزارتخانه های آموزشی از اعتبار کافی برخوردار نیستند.

وزارت بهداشت در یک دهه اخیر و پس از اینکه اقبال به رشته های علوم پزشکی در کنکور سراسری افزایش چشمگیری یافت و موجی از دانشجویان برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی راهی خارج از کشور شدند، در چند نوبت اعلام کرد که برخی از دانشگاه های کشورهای خارجی از حداقل امکانات برای آموزش رشته های مرتبط با سلامت برخوردار نیستند و مدارک آنها معتبر نیست در نتیجه کسانی که آنجا تحصیل می کنند نمی توانند در داخل کشور شغلی بیابند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 هزار دانشجوی علوم پزشکی طی سه سال به ایران برگشتند

4 هزار دانشجوی علوم پزشکی طی سه سال به ایران برگشتند