مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 01:052022-12-18فرهنگي

تداوم برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان بدون فیلم


این وضعیت قاعدتاً مطلوب اهالی سینما و متناسب با شرایط کنونی فرهنگی نیست و مشخص نیست در فضای کنونی سینما که تولیدات سالانه مرتبط با کودک انگشت شمار است، - با وجود آنکه فیلم های کودک و نوجوان جدیدی ساخته شده، روند برگزاری جشنواره کودک تداوم دارد و انتصاب های تازه نشان می دهد عدم وجود فیلم تاثیری بر برپایی این جشنواره فیلم ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ جشنواره کودک و نوجوان یکی از جشنواره های موضوعی است که با محوریت بنیاد سینمایی فارابی تاکنون برگزار شده و هدفش توجه به تولید فیلم در این عرصه است.

در دهه های پیشین استقبال بهتری از فیلم های این رده سنی می شد اما در سال های اخیر تولید این فیلم ها اغلب با شکست سخت در گیشه همراه بود؛ هرچند استثناهایی نیز وجود داشت.

وضعیت به سمتی پیش رفت که تولید فیلم سینمایی بدون حمایت سازمان سینمایی برای تهیه کنندگان جذاب نبود و در سال های اخیر نیز با کاهش ابعاد سرمایه گذاری دولتی در تولید نسبت به دهه های پیشین، تهیه کنندگان سینما به سمت تولیداتی رفتند که اقبال بیشتری در گیشه داشتند، تا دست کم بتوانند سرمایه شان را بازگردانند و چرخه تولید را سرپا نگه دارند.

در مرداد 1401 اعلام شد جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در سال جاری به دلیل کاهش تولید در این گونه سینمایی، به صورت یک رویداد و بدون نمایش فیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان بدون فیلم

تداوم برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان بدون فیلم