مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 16:152022-12-18سياسي

طب اخلاقی باید برمبنای مکتب اسلام شکل گیرد/ حرکت غربی ها به سمت طب اخلاقی


رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در علوم دینی ما علم و دین بهم آمیخته است لذا شاهدیم که امروزه غربی ها به سمت طب اخلاقی روی آوردند، - ایسنا/مازندران رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در علوم دینی ما علم و دین بهم آمیخته است لذا شاهدیم که امروزه غربی ها به سمت طب اخلاقی روی آوردند، گفت: طبق اجلاسیه 2017 جریانی در جهان شکل گرفت که در آن یک مکتب پذیرفته خواهد شد و تمام روش ها وایده های طبی در این مکتب جای می گیرد اگر ما نتوانیم ایدئولوژی و جهان بینی بر پایه مکتب اسلام شکل دهیم باید پایه و اساس مکتب طب غربی را مبنا قرار دهیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا سیدعلی مظفرپور امروز در دومین همایش دانشگاه اخلاق محور که در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد هدف از برگزاری این همایش را ارتقا اخلاق پزشکی برشمرد و اظهار کرد: ایدئولوژی، معرفت شناسی و انسان شناسی در جهت گیری علوم بسیار موثر است.

وی افزود: همانگونه که توحید در معماری اسلامی، جهان بینی و معرفت شناسی در جهت گیری معماری و علم اثرگذار است در علم پزشکی نیز به موضوع انسان توجه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه در جهان بینی به بعد مادی و معنوی در انسان معتقدیم، گفت: نوع نگاه انسان در تولید علم موثر است، لذا جالینوس در کتاب خود گفته که هر طبیبی باید فیلس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طب اخلاقی باید برمبنای مکتب اسلام شکل گیرد/ حرکت غربی ها به سمت طب اخلاقی

طب اخلاقی باید برمبنای مکتب اسلام شکل گیرد/ حرکت غربی ها به سمت طب اخلاقی