مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 15:102022-12-18سياسي

وحدتی که جامعه را مدینه فاضله می کند


حوزه و دانشگاه دو نهادی که دانش و آگاهی را در جامعه مدیریت کرده و به جامعه خط می دهند، این نهادها می توانند همانند دو بال یک کبوتر در کنار هم قرار گرفته و با هم افزایی و هم فکری، - جامعه را به سمت پیشرفت همه جانبه سوق داده، گره های کور جامعه را بگشایند و مدینه ای فاضله ترتیب دهند.

امروز 27 آذرماه مصادف با شهادت آیت اللّه مفتح، از پیشگامان شکل گیری وحدت بین حوزه و دانشگاه است، آن اندیشمند بزرگ و متعهد که در حوزه به درجه اجتهاد رسید و در دانشگاه درجه دکتری کسب کرد و در راستای وحدت و هم افزایی بین این دو نهاد علمی بسیار تلاش کرد تا امروز به عنوان نماد وحدت بین حوزه و دانشگاه مطرح باشد.

همان وحدتی که راهبرد اساسی امام راحل برای تحقق اسلام ناب محمدی و حلال مسائل و مشکلات جامعه و همچنین دژ مستحمکی در برابر هجمه های دشمنان اسلام است.

رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر تحقق این امر تاکید کرده اند و در بخشی از فرمایشات خود در این رابطه گفته اند: در نظام اسلامی، علم و دین پابه پا باید حرکت کند.

وحدت حوزه و دانشگاه یعنی این.

وحدت حوزه و دانشگاه معنایش این نیست که حتما بایستی تخصص های حوزه ای در دانشگاه و تخصص های دانشگاهی در حوزه دنبال بشود نه، لزومی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وحدتی که جامعه را مدینه فاضله می کند

وحدتی که جامعه را مدینه فاضله می کند