مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 14:052022-12-18سياسي

حوزه و دانشگاه در غایت گزینی باید یکسان باشد


رییس و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در یادداشتی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه هر دو باید با یک هدف فعالیت کنند، نوشت: در اینجا نمی گوییم حوزه و  دانشگاه یک کارکرد داشته باشند، - بلکه رسته های شغلی حوزویان و دانشگاهیان می تواند متفاوت باشد و کارکردهای آنها در مشاغل مختلف فرق کند؛ اما غایت آنها باید یکی باشد.

غایت هر دو باید کشف معرفت و شناخت حقیقت، خدمت به نظام و اعتلای کشور، استکمال نفوس و استکمال و تربیت نفوس و تقرب الهی باشد.

بنابراین حوزه و دانشگاه در غایت گزینی باید یکسان باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به مناسبت 27آذرماه روز شهادت شهید مفتح و نامگذاری این روز با عنوان وحدت حوزه و دانشگاه آیت الله رشاد یادداشتی را به طور اختصاصی در اختیار ایسنا قرار داد که در ادامه می خوانید.

یکی از آرمان های بزرگ حضرت امام(ره)، آرمان وحدت حوزه و دانشگاه است؛ مجموعه ی نکات و مطالبی را که آن بزرگوار درخصوص آرمان وحدت حوزه و دانشگاه در حدود یک دهه بیان فرمودند و از مجموعه آثار ایشان و از جمله صحیفه ی نور استخراج شده، حدود 700 صفحه است و این نشان می دهد که حضرت امام به این مسئله اهتمام فوق العاده ای داشته اند.

بانی این تفکر و ارائه کننده ی آن حضرت امام(ره) هستند و مفسر و شارح برجسته و پیگیری کننده ی عمده ی این آرمان نیز در دوره ی حیاتشان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوزه و دانشگاه در غایت گزینی باید یکسان باشد

حوزه و دانشگاه در غایت گزینی باید یکسان باشد