مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 12:252022-12-18بين الملل

ترکیه با موزاییک گردشگر جذب می کند


مقام های ترکیه قصد دارند، بازدید از موزاییک های باستانی یکی از شهرهای این کشور را برای عموم مردم امکان پذیر کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از حریت دیلی نیوز، مقام های ترکیه مراحل مقدماتی افتتاح یک محوطه 900 متر مربعی، شامل موزاییک و ویلاهای یک هزار و 500 ساله شهر مرعش را آغاز کرده اند.

به گفته مدیر موزه مرعش ، پیش تر بازدید از دو محوطه باستانی 300 و 400 متر مربعی این شهر باستانی برای عموم مردم آزاد بوده و از سال 2023 مردم می توانند از یک محوطه 900 متر مربعی دیگر در این شهر بازدید کنند.

بخشی از این محوطه باستانی را موزاییک باستانی 50 متر مربعی تشکیل می دهد که سال گذشته در جریان کاوش باستان شناسان کشف شده است.

باستان شناسان تاکنون در 65 محوطه مختلف این شهر کاوش انجام داده اند و یک موزاییک 140 متر مربعی از تصویر شکار را در سال 2015 کشف کردند.

کاوشگران همچنین موفق شدند یک موزاییک 50 متر مربعی از تصویر یک جشن را در سال 2021 از دل خاک پیدا کنند و یک موزاییک 18 متر مربعی که اشکال هندسی به تصویر می کشد را نیز امسال کشف کردند.

به گفته باستان شناسان، موزاییکی که سال گذشته در این ویلای باستانی کشف شده است، صحنه ای از یک جشن در فضای باز را به تصویر می کشد و مهمانان و خدمتکارانی در این موزاییک باستانی به چشم می خورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه با موزاییک گردشگر جذب می کند

ترکیه با موزاییک گردشگر جذب می کند