مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 11:152022-12-18سياسي

نهضت سوادآموزی از افتخارات نظام اسلامی است/97 درصد جامعه هدف فارس باسوادند


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه طی 4 دهه گذشته، تحولی شگرف در ارتقاء نرخ باسوادی جامعه ایران حادث شده است، نهضت سوادآموزی را از افتخارات مسلم نظام اسلامی ایران دانست.

- ایسنا/فارس معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه طی 4 دهه گذشته، تحولی شگرف در ارتقاء نرخ باسوادی جامعه ایران حادث شده است، نهضت سوادآموزی را از افتخارات مسلم نظام اسلامی ایران دانست.

مجید احمدی یکشنبه 27 آذر به خبرنگاران گفت: سواد آموزی تنها یک خدمت اجتماعی نیست بلکه ابزاری حتمی در راستای استمرار حیات درخت تنومند انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است.

احمدی از سوادآموزی به عنوان صدقه جاریه یاد و اضافه کرد: قبل از اسلام و در ایران باستان سوادآموزی ویژه طبقات بالا و اشرافی جامعه بود اما با طلوع خورشید رسالت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و گسترش فرهنگ اسلامی این تبعیض ازبین رفت و فراگیری دانش با شعار زگهواره تا گور دانش بجوی در سطح جامعه مرسوم شد.

احمدی به تشریح تاریخچه سوادآموزی در ایران پرداخت و اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فرمان تاریخی بنیانگذار انقلاب (ره)، مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی خیل عظیم بی سوادان را که قربانی سیاست های عقب نگهداشتن مردم از توسعه و فرهنگ شده بودند را امیدوار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهضت سوادآموزی از افتخارات نظام اسلامی است/97 درصد جامعه هدف فارس باسوادند

نهضت سوادآموزی از افتخارات نظام اسلامی است/97 درصد جامعه هدف فارس باسوادند