مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 10:452022-12-18سياسي

تهران دیگر نفس ندارد/ توسعه حمل و نقل عمومی در اولویت چندم؟


تهران دیگر نفس ندارد بهتر است توسعه حمل و نقل عمومی در اولویت اول قرار گیرد تا همچون پمپاژ کننده خون به رگ های دود گرفته شهر عمل کند و راه نفس شهر را باز کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، احمد صادقی عضو شورای شهر تهران با اشاره به هفته حمل و نقل عمومی و آلودگی هوای تهران یادداشتی نوشت.

متن یادداشت وی به شرح زیر است: روز 26 آذر ماه روز حمل و نقل عمومی است، موضوعی که توسعه و تجهیز آن یک امر واجب برای تهران و دیگر کلان شهرهای ایران زمین است.

اما چرا حمل و نقل عمومی اینقدر لازم و ضروری است؟ برای درک این امر بهتر است نگاهی به سرگذشت پایتخت بیاندازیم و درسی از تاریخ تورق کنیم.

وضعیت این روزهای تهران در زمینه آلودگی وضعیت امروز و دیروز نیست بلکه سالهاست آلودگی هوا مهمان تهرانی هاست، وضعیتی که ناشی از عوامل مختلف نظیر موقعیت جغرافیایی شهر، ازدیاد جمعیت، تردد بیش از اندازه خودرو شخصی و از همه مهمتر نبود سیستم کارا، روان و توسعه یافته حمل و نقل عمومی است.

آری تهران سال ها می شود دست به گریبان این آلودگی است اما هر بار دستگاه ها، سازمان ها و یا ارگان ها از وظایف خود شانه خالی کرده اند، قوانین نادیده انگاشته می شوند و حمل و نقل عمومی به بوته فراموشی سپرده می شود تا هر سال وضعیت بدتری شاهد باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران دیگر نفس ندارد/ توسعه حمل و نقل عمومی در اولویت چندم؟

تهران دیگر نفس ندارد/ توسعه حمل و نقل عمومی در اولویت چندم؟