مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 10:332022-12-18اقتصادي

پیش بینی تولید حدود 80 تن زیره سبز در سرخه


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه گفت: سطح زیر کشت زیره در این شهرستان 100 هکتار است که پیش بینی می شود امسال حدود 80 تن زیره سبز در سرخه تولید شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سرخه، عباس غفوریان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت کشت زیره اظهار کرد: در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی با اولویت کشت محصولات کم آب بر و ارزآور توسعه کشت زیره در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: کاشت زیره در مزارع شهرستان سرخه از ابتدای آبان ماه آغاز شده است و از اردیبهشت ماه تا اوایل خردادماه می توان این محصول را برداشت کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه درباره میزان سطح زیر کشت زیره در این شهرستان افزود: بیشترین کشت زیره در روستاهای صوفی آباد اسدآباد و بیابانک شهرستان سرخه است.

غفوریان اضافه کرد: سطح زیر کشت زیره در این شهرستان 100 هکتار است که پیش بینی می شود امسال حدود 80 تن زیره سبز در سرخه تولید شود.

وی با اشاره به خواص دارویی و درمانی این محصول و همچنین استقبال بهره برداران برای کشت زیره گفت: گیاه دارویی زیره به علت ارزش اقتصادی بالا و تحمل بالا برابر تنش های محیطی و نیاز کم به منابع آبی و طول دوره رویش کوتاه گیاهی مناسب برای کشت در شرایط سخت اقلیمی منطقه سرخه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید حدود 80 تن زیره سبز در سرخه

پیش بینی تولید حدود 80 تن زیره سبز در سرخه