مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 10:202022-12-18پزشكي

سایه «تحریم » بر داروی بیماران تالاسمی


رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به بدعهدی شرکت خارجی تولیدکننده داروی بیماران تالاسمی در راه اندازی خطوط تولید داروی خوراکی بیماران تالاسمی در داخل کشور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر سید حیدر محمدی در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت تامین داروهای بیماران تالاسمی، گفت: داروهای تالاسمی طی چند سال اخیر به طور مستمر در داخل کشور تولید و بخش زیادی از نیاز ما در این حوزه از طریق تولید داخلی تامین می شود.

در مورد داروی خوراکی بیماران تالاسمی به تقاضای انجمن تالاسمی، هفته گذشته 24 هزار بسته 30تایی از برند اصلی وارد شد که حدودا نیاز شش ماه بیمارانی که داروهای وارداتی را نیاز دارند، تامین می کند.

وی با اشاره به ثبت سفارش واردات محموله بعدی داروی خوراکی بیماران تالاسمی، گفت: روند واردات از زمان سفارش حداقل سه ماه زمان می برد.

هرچند که شرکت خارجی قرار بود این دارو را در کشور ما تولید کند و سرمایه گذاری بزرگی هم از سوی طرف ایرانی انجام شد، اما بعد از دو سال از سرمایه گذاری، یکباره اعلام کردند که ماده اولیه را به ما نمی دهند و ما باید محصول نهایی را تهیه کنیم.

محمدی افزود: سازمان غذا و دارو مجوز واردات را به شرطی می دهد که دارو در داخل کشور هم تولید شود، این شرکت هم با یکی از شرکت های داروسازی داخلی قرارداد بسته و متعهد شدند که خط تولید این د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه «تحریم » بر داروی بیماران تالاسمی

سایه «تحریم » بر داروی بیماران تالاسمی