مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 08:362022-12-18سياسي

باید حوزه و دانشگاه در اهداف با هم متحد بشوند


ریشه انقلاب در تحول فرهنگ و نگرش به هستی است.

بر همین اساس، لوازمی دارد که ما باید بیشتر بر عوامل فرهنگی تکیه کنیم.

اما سوأل این است که چه کسانی می توانند این فرهنگ را در جامعه رشد دهند؟ - خبرگزاری مهر - گروه دین و اندیشه-محمدابراهیم یزدانی: بیست و هفتم آذرماه، یادآور عروج سرخ آیت‏‬ الله دکتر محمد مفتح است که از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود.

این شخصیت‬ برجسته در راه تحقق این اندیشه و آرمان بلند که از اندیشه نورانی امام راحل برخاسته بود، تلاش های بی وقفه ای انجام داد و سختی های فراوانی را به جان خرید.

به پاس خدمات چشمگیر شهید مفتح در راه ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه و لزوم ارتباط، همکاری و هم‏فکری این دو قشر اندیشمند و فرهیخته، روز 27 آذر، همزمان با سالروز شهادت این عالم مجاهد، با نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‏گذاری شده است.

تحول فرهنگی، ریشه انقلاب اسلامی روز شهادت شهید دکتر مفتح به نام وحدت حوزه و دانشگاه تعیین شده است؛ این چه نکته ای دارد؟ آیا همه انقلاب ها این طور هستند؟ آیا هر جایی انقلابی پدید می آید یک رکن آن وحدت نهاد دین و دانشگاه است؟ اگر فقط در کشور ماست، این وحدت چه خصوصیتی دارد که بر آن تکیه شده است؟ چرا انقلاب ما از وحدت همه اقشار سخن نمی گوید؟ مثلاً وحدت کارگران و کشاورزان و صنعت گران.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید حوزه و دانشگاه در اهداف با هم متحد بشوند

باید حوزه و دانشگاه در اهداف با هم متحد بشوند