مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 08:102022-12-18سياسي

اقدام تخریب مخفیانه بنای تاریخی معنوی شیخ کبیر در بابل


امام جمعه مسجد مقدس محدثین بابل با اشاره به اینکه بنای تاریخی شیخ کبیر وقفی است؛ اداره اوقاف بابل درنظارت آن کوتاهی کرده است، گفت: متولی این بنا با هماهنگی اوقاف برای کسب درآمد بیشتر با تخریب این بنای باارزش تاریخی قصد ساخت و ساز و احداث آپارتمان دارد.

- متولی این بنا در گذشته جلسه ای با بنده داشته و صراحتا عنوان کرده بود که قصد تخریب بنا و احداث ساختمان به منظورخرید و فروش و درآمدزایی داشته و این منبع درآمدی برای اوقاف و مسجد می شود اما بنده به شدت مخالفت کردم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شیخ کبیر یکی از علمای برجسته و صاحب تالیفات ارزنده در حوزه های مختلف علوم بود که در سال 1242 هجری قمری از یک خانواده مذهبی و روحانی در بابل دیده به جهان گشود و در سال 1344 هجری قمری در بابل درگذشت.

خانه تاریخی شیخ کبیر یکی از آثار تاریخی و معنوی باارزش با بیش از 150 سال قدمت در نزدیکی مسجد محدثین در بابل واقع شده است که در سال 1393 به شماره 211 31 در فهرست آثار ملی ثبت شد.

محله تاریخی طوقداربن بابل، محله ای که چندین بنای تاریخی همچون مقبره ملانصیرا و شیخ کبیر، تکیه ملاجعفرا، خانه خلیل زاده، خانه شیخ کبیر و خانه کرباسی را در خود جای داده است.

خانه تاریخی شیخ کبیر خانه ای که ظهیرالدوله داماد ناصرالدین شاه و حکمران مازندران در درگیری خود با شیخ کبیر نتوانست تکانش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام تخریب مخفیانه بنای تاریخی معنوی شیخ کبیر در بابل

اقدام تخریب مخفیانه بنای تاریخی معنوی شیخ کبیر در بابل