مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 20:452022-12-17اقتصادي

باید یک الگوی تأمین مالی برای دولت طراحی کرد


باید ساختار بودجه ای به سمت دولت و بخش خصوصی توأم باهم برود و یک الگوی تأمین مالی برای دولت طراحی کنیم زیرا موارد آزادسازی و خصوصی مهم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، همایش تبیین و تحلیل اقتصاد کلان و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه اصفهان به همراه جمعی از اساتید اقتصاد و دانشجویان شامگاه شنبه برگزار شد.

در این نشست ایمان باستانی فر، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان رشد GDP را به عنوان یک شاخص اصلی در کشورهای منتخب برای تعیین وضعیت اقتصادی دانست و اظهار داشت: میزان تولید ناخالص در امارات 3.

60، استرالیا 3 درصد و چین 24 درصد و تقریباً به جز کشور ایران رشد واقعی GDP کشورها در مقایسه با آمریکا رشد یافته به شمار می آیند و باید دید که چه روش ها و شیوه هایی را با وجود رکودها به کار برده اند.

وی افزود: در واقع اغلب کشورها با مشکلاتی روبرو بوده هستند اما همچنان رشد تولید ناخالص آنها میزان مطلوبی است که علت آن را باید در ساختارهای اقتصادی آنها جست و جو کرد، به عبارتی مسئله سیاست نتیجه فعالیت های اقتصادی است و کشورهای دیگر هم دچار تحریم شدند و با این وجود سراغ جایگزینی به نام سیاست گذاری در ابعاد داخلی و خارجی رفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید یک الگوی تأمین مالی برای دولت طراحی کرد

باید یک الگوی تأمین مالی برای دولت طراحی کرد