مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 18:062022-12-17اقتصادي

نرود میخ آهنین در سنگ!/ حکایت نافرجام ساماندهی کمربندی شیراز


خبرگزاری فارس از شیراز، راضیه نجار: کمربندی شیراز روزی به عنوان رینگ بیرونی شهری احداث شد که هیچ شهرکی در اطرافش وجود نداشت، غافل از آینده نگری و دوراندیشی نسبت به روزی که این محور به قلب شهر کشیده شود و با صدور مجوزها یکی پس از دیگری ساختمان ها ساخته شدند و خطرات این محور افزایش یابد.

این کمربندی به طول 45 کیلومتر است اما 18 کیلومتر آن حد فاصل پل امام حسن تا تقاطع نواب صفوی به دلیل واقع شدن میان شهرک ها و منازل مسکونی به جاده مرگ شهرت یافته است چراکه روزانه تصادفاتی در این محور رخ می دهد و جان انسانها قربانی بی تدبیری ها می شود؛ چنانچه بر اساس آمار پلیس راه 95 درصد تصادفات محور کمربندی در این 18 کیلومتر رخ می دهد.

نبود روشنایی کافی، وجود دوربرگردان ها و دسترسی های کنترل نشده، نبود پل عابر پیاده و البته سرعت بالای خودروها در این محور، مشکلاتی است که بارها از آنها سخن گفته ایم اما ماجرای سامان نیافتن این محور از آنجا آب می خورد که کمربندی شیراز یک صاحب مشخص ندارد و تقسیم وظایف ها و اولتیماتوم ها تا کنون بر مسئولیت پذیری این محور تاثیری نداشته است.

  وزیر سابق راه چند بار از وضعیت کمربندی شیراز بازدید کرد، دادستان مرکز استان فارس از تقسیم بندی 50، 50 وظایف راهداری و شهرداری در مورد ساماندهی کمربندی سخن گفت، استاندار فارس یک تف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرود میخ آهنین در سنگ!/ حکایت نافرجام ساماندهی کمربندی شیراز

نرود میخ آهنین در سنگ!/ حکایت نافرجام ساماندهی کمربندی شیراز