مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 16:552022-12-17اقتصادي

آیا 2023 سال بحران اقتصادی خواهد بود؟


براساس گزارش بانک جهانی از سال 2000 میلادی فقیرترین کشورهای جهان بیش ترین سهم از درآمدهای صادراتی خود را صرف پرداخت خدمات بدهی به کشورهای ثروتمند کرده اند و ریسک های مرتبط با بدهی در اقتصادهای با درآمد کم و متوسط نیز در حال افزایش است.

- به گزارش  تابناک  به نقل از پروژه سندیکایی، جنگ در اوکراین، اعتراضات در ایران و چین، کمبود انرژی در اروپا همراه با سیاست ایالات متحده برای حمایت از صنایع داخلی، بدهی های سرسام آور در کشورهای حال توسعه، افزایش تورم و کاهش رشد تقریبا در همه جا باعث شده تا طی 12 ماه گذشته چالش هایی برای اقتصاد جهانی ایجاد شوند.

 در ادامه به نظرات سه اقتصاددان درباره اقتصاد در سال 2023 می پردازیم: آنات ادماتی اقتصاددان و استاد دانشگاه استنفورد، برگزیده شده از سوی نشریه تایم به عنوان یکی از 100 فرد تاثیرگذار جهان در سال 2014 میلادی: سناریوهای محتمل متعدد ممکن است عاملی باشند که باعث شوند سال 2023 به عنوان سال بحران اقتصادی شناخته شود.

اگر جنگ در اوکراین تشدید شود یا تنش ها با چین برای مثال بر سر تایوان بالا گیرند ممکن است زنجیره تامین تحت تاثیر قرار گیرد و باعث کمبود و افزایش قیمت شود.

حملات سایبری می توانند زیرساخت های کلیدی را در هر زمان و هر مکان مختل کنند و پیامدهای بالقوه قابل توجهی را به همراه داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا 2023 سال بحران اقتصادی خواهد بود؟

آیا 2023 سال بحران اقتصادی خواهد بود؟