مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 14:002022-12-17سياسي

راه اندازی شعبه فناوریهای دریایی در پارک فناوری دانشگاه تهران


رییس پژوهشکده علوم دریایی دانشگاه تهران گفت: راه اندازی شعبه ویژه فناوری های دریایی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از جمله محورهایی است که در حال پیگیری هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دکتر احمد نوحه گر رییس پژوهشکده علوم دریایی دانشگاه تهران و رییس اولین همایش بین المللی علوم دریایی صبح امروز در آیین افتتاح این همایش که در دانشگاه هرمزگان در حال برگزاری است، گفت: اگر ملاحظات محیط زیستی را از دریا حذف کنیم و به صورت لجام گسیخته و بدون مطالعه و رعایت ظرفیت ها و بدون برنامه ریزی و مدیریت اکوسیستمی اجازه دهیم از ملاحظات محیط زیستی دریا غفلت شود، چیزی از دریا باقی نمی ماند.

استاد دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران افزود: یکی از بحث های جدی در حوزه محیط زیست دریا این است که متأسفانه آلودگی دریا دارد بیداد می کند.

سلامت ساحل نشینان یک مؤلفه مهم در توسعه دریاپایه است چون توسعه پایدار زمانی معنا پیدا می کند که آسایش و آرامش و سلامت پایدار وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نیمی از مرزهای ایران مرز آبی است، تصریح کرد: با وجود نعمت بزرگی که در حوزه دریا و ساحل در اختیارمان است اما اقتصاد دریا در کشورمان اقتصاد شکوفایی نیست و حداقل نقشی هم حتی در اقتصاد سنتی مان ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی شعبه فناوریهای دریایی در پارک فناوری دانشگاه تهران

راه اندازی شعبه فناوریهای دریایی در پارک فناوری دانشگاه تهران