مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 13:102022-12-17سياسي

زوج های قمی برای یک شب یلدا چقدر باید دست به جیب شوند؟


هرچند در افسانه های اجدادمان در شب یلدا روشنایی بر پلیدی پیروز شد اما امروزه دیو پلید شب یلدا قوی تر از نیکی ها و شادی ها است و دیو پلید چشم و هم چشمی و مد و تم بر رسوم شب یلدایی که با قصه خوانی و قصه گویی پیوند خورده بود پیروز شده است.

- تقویم ایرانی ها غنی از روزها و مناسبت هایی است که رسم و رسوم و فلسفه ای را در دل خود جای داده اند و برای پیشینیان گران قدر و ارزشمند بودند اما برای مردمان امروزی حتی نام آن ها نیز آشنا نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اما در بین ده ها و شاید صدها جشن مناسبتی که در دل تاریخ ما جای خوش کرده اند هنوز هم مناسبت هایی هستند که رسم و رسوم آن در بین مردم پا برجا است.

آخرین شب پاییز یا همان شب چله از جمله این مناسبت ها است که هنوز در گرداب تاریخ به فراموشی سپرده نشده است.

این شب برای فارسی زبانان به ویژه ایرانیان هنوز جایگاه و اهمیت خود را حفظ کرده است و برای تازه عروس و دامادها اهمیت بیشتری هم دارد؛ زیرا بر اساس رسوم ایرانی ها خانواده داماد در این شب همراه با طبق های پیش کشی از خوراکی های تزیین شده شامل انار، خرمالو و هندوانه و انواع تنقلات و آجیل و شیرینی راهی خانه عروس می شدند.

در افسانه های قدیمی آمده است در این شب اهریمن پلید به جنگ با نگهبان نیکی ها می رود و جنگی سخت و طولانی بین آن ها شکل می گیرد و سرانجام بعد از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زوج های قمی برای یک شب یلدا چقدر باید دست به جیب شوند؟

زوج های قمی برای یک شب یلدا چقدر باید دست به جیب شوند؟