مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 12:002022-12-17اقتصادي

فشار مافیای خودرو علیه شفافیت بورس کاملاً طبیعی است


تا نیمه آذرماه با معامله 6 هزار و 200 دستگاه خودرو در بورس 2 هزار میلیارد تومان سود به جای این مافیا به جیب خودروساز رفته و مسلم است که فشار آنها در برابر شفافیت ادامه داشته باشد.

- حسین احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عرضه کامل خودروهای پرتیراژ در بورس کالا می تواند در مدت کوتاهی بخش اعظمی از زیان خودروسازان را جبران کند به طوری که فرآیند اشتباه قیمت گذاری دستوری در این صنعت جای خود را به بستر بورس کالا می دهد تا همه اطلاعات و داده ها شفاف شود و دیگر امکان رویه های غیرشفاف در معاملات وجود نداشته باشد.

کارشناس ارشد بازار سرمایه افزود: از زمان آغاز عرضه خودرو در بورس کالا تا نیمه آذرماه، 6200 دستگاه خودرو در بورس عرضه شده و در این مدت حدود 2 هزار و 25 میلیارد تومان به جای اینکه به جیب دلال و واسطه ها برود نصیب تولیدکننده، سهامدار و مصرف کننده واقعی شده که با افزایش عرضه ها در دو هفته اخیر این رویه سرعت گرفته است.

وی با بیان اینکه بورس کالا برخلاف سیستم های قبلی فروش سازوکار مشخصی دارد، گفت: در روش قرعه کشی قیمت خودروها حداقل 70 تا 80 درصد پایین تر از قیمت ها در بازار آزاد معامله می شد و جالب آنکه مصرف کننده واقعی خودرو را با همان قیمت بازار آزاد می خرید و خودرو به دست مصرف کننده واقعی نمی رسید، در آن زمان این دلالان خودرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار مافیای خودرو علیه شفافیت بورس کاملاً طبیعی است

فشار مافیای خودرو علیه شفافیت بورس کاملاً طبیعی است