مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 11:462022-12-17اجتماعي

توقف حفاری در منطقه حفاظت شده اَبر در جنگل های هیرکانی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، حیدر آسیابی از توقف عملیات حفاری در منطقه حفاظت شده اَبر یکی از ذخیره گاه های گونه سرخدار در جنگل های هیرکانی خبر داد.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: بر اساس اعلام نظر کارشناسان محیط زیست، عملیات حفاری و انتقال آب چشمه های زرین گُل در منطقه حفاظت شده اَبر که سرچشمه حوزه آبریز گرگانرود محسوب می شود، آسیب های جبران ناپذیری به جنگل های هیرکانی و اکوسیستم منطقه به ویژه ذخیره گاه گونه در معرض خطر انقراض سرخدار و کاج زربین، وارد می کند و همین موضوع سبب یک دهه کشمکش در منطقه شده بود.

وی افزود: پس از بررسی و اخذ نظر کارشناسان این حوزه، دستور توقف عملیات حفاری، سال گذشته از سوی دادستان علی آبادکتول صادر شد.

آسیابی ادامه داد: چند هفته پیش گزارش هایی مبنی بر فک پلمب دستگاه ها و از سر گیری کار حفاری در این منطقه منتشر شد که بلافاصله با ورود دادگستری استان گلستان، علاوه بر دستور توقف کار، همه ماشین آلات و تجهیزات حفاری جمع آوری و برای مدیران متخلف نیز، پرونده تشکیل شد .

رییس کل دادگستری گلستان گفت: با جمع آوری ماشین آلات حفاری، کشمکش یک دهه ای برای حفاری و انتقال آب چشمه های زرین گُل از حوضه آبریز گرگانرود در منطقه حفاظت شده اَبر با پیگیری و کمک نمایندگان مجلس و استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف حفاری در منطقه حفاظت شده اَبر در جنگل های هیرکانی

توقف حفاری در منطقه حفاظت شده اَبر در جنگل های هیرکانی