مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 11:152022-12-17پزشكي

تاثیر گیاه «خرنوب» در درمان ناباروری مردان تایید شد


محققان موفق به انجام پژوهشی شدند که نتیجه آن نشان داد گیاه خرنوب در درمان ناباروری مردان موثر است و می توان از این گیاه برای تولید داروی درمان سرطان استفاده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، تلاش برای شناخت خواص درمانی ترکیبات طبیعی و تولید دارو از آنان نقش مهمی در توسعه درمان به شکل امروزی خود دارد.

گیاهان گروهی از منابع طبیعی هستند که برای قرن ها به عنوان اصلی ترین ابزار در درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفتند.

بر همین اساس، گیاه خرنوب (Ceratonia Siliqua) به شکل سنتی برای درمان ناباروری در مردان مورد استفاده قرار می گرفته اما تاکنون پژوهشی در خصوص ماده مؤثر و چگونگی اثر بخشی آن صورت نگرفته است.

به همین منظور محققان کشور با همکاری پژوهشگران خارجی طی پژوهشی به بررسی اثر عصاره گیاه خرنوب بر اسپرم زایی در موش مبتلا به آزواسپرمیا و چگونگی ساز و کار آن پرداختند.

بدین منظور حیوانات نر مدل ناباروری پس از 35 روز از مصرف عصاره گیاه خرنوب برای بیان ژن های مربوط به اسپرم زایی و هورمون های مرتبط با آن مورد بررسی قرار گرفتند.

نتایج این پژوهش که در نشریه بین المللی Journal of Ethnopharmacology منتشر شده است نشان داد، استفاده از عصاره گیاه خرنوب می تواند اسپرم زایی را در حیوان مدل آزمایشگاهی القا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر گیاه «خرنوب» در درمان ناباروری مردان تایید شد

تاثیر گیاه «خرنوب» در درمان ناباروری مردان تایید شد