مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 09:252022-12-17بين الملل

خدمات اردن به صدام در جنگ تحمیلی


ملک حسین نظامیان اردن را برای سرکوبی مردم ایران به عراق فرستاد و در یک سخنرانی اعلام کرد:«اگر ضرورت ایجاب کند نیروهای بیشتری را به عراق اعزام خواهیم کرد.

- ملک حسین نظامیان اردن را برای سرکوبی مردم ایران به عراق فرستاد و در یک سخنرانی اعلام کرد: اگر ضرورت ایجاب کند نیروهای بیشتری را به عراق اعزام خواهیم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رژیم بعثی عراق در 31 شهریورماه سال 1359 شمسی (22 سپتامبر 1980 میلادی) بنا به دلایل متعدد ژئوپولیتیک و ایدئولوژیک هشت سال جنگ ناعادلانه را علیه ایران آغاز کرد.

در این جنگ، بازیگران منطقه­ ای و فرامنطقه­ ای بنابر مقتضیات و شرایط ایجاد شده نسبت به این رویداد واکنش نشان دادند که در این بین، نقش پادشاهی اردن به دلایل عینی و ذهنی در حمایت از رژیم بعثی صدام بیشتر مشهود بود، به گونه ای که در جنگ، اقدامات متعددی در راستای حمایت­ های سیاسی، اطلاعاتی، نظامی و اقتصادی در سطوح منطقه­ ای و بین­ الملل از صدام حسین کرد و به باور بسیاری از تحلیلگران سیاسی، پادشاهی اردن به عنوان برجسته­ ترین حامی صدام حسین در جهان عرب شناخته شده است.

اردن پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روابط خوبی با ایران نداشت و در مقابل روابط بسیار نزدیکی با عراق برقرار کرده بود، اما پس از کنفرانس سران کشورهای عربی در بغداد و تونس، روابط بین عراق و اردن روز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خدمات اردن به صدام در جنگ تحمیلی

خدمات اردن به صدام در جنگ تحمیلی