مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 09:202022-12-17سياسي

بیش از 70 درصد املاک وقفی سنددار شده اند


سجاد نیک پور با بیان اینکه بیش از 70 درصد املاک وقفی سنددار شده اند، گفت: انتظار می رود تا پایان سال 1402 برنامه ریزی به گونه ای باشد که فرایند صدور اسناد مالکیت وقفی خاتمه یابد.

- سجاد نیک پور، رییس اداره ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با خبرنگار مهر ، درباره ضرورت ثبت اسناد موقوفات و اقدامات سازمان اوقاف اظهار داشت: با توجه به ساختاری که وجود دارد بر اساس بند (ت) ماده 92 قانون توسعه ششم برنامه دولت که البته دوره ششم هم تمام شده و الان دولت در صدد تهیه مقدمات برنامه توسعه هفتم است، وظیفه اداره ثبتی در سازمان اوقاف این است که با توجه به میزان باقیمانده پلاک های فاقد سند، رقبات موقوفات و بقاع متبرکه با تعامل با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شهرداری، وزارت مسکن و شهرسازی و سایر نهادها، فرایند سنددار کردن املاک وقفی را مورد پی گیری و نظارت قرار دهد.

وی افزود: قبل از انعقاد تفاهم نامه به شکل سرانگشتی و تخمینی، آماری که از املاک موقوفات انجام دادیم نشان می داد که تنها 30 درصد از املاک دارای سند هستند و حدوداً 70 درصد املاک وقفی فاقد سند هستند.

قانون ثبت اجباری، سال 1310 تصویب شد و قبل از آن نیز از سال 1302 تا 1309 قانون ثبت اختیاری را داشتیم، آنجا اجباری برای سنددارکردن املاک نبود تا اینکه قانون ثبت اجباری تصویب شد و فراخوان دادن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 70 درصد املاک وقفی سنددار شده اند

بیش از 70 درصد املاک وقفی سنددار شده اند