مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 09:052022-12-17اقتصادي

تجارتی پرسود با جراح کوچک


از آنجایی که در گذشته زالو در طبیعت ایران صید و در پزشکی استفاده می شد، نیازی به پرورش این جانور مفید در کشور نبود، اما در چند سال اخیر به دلیل آلودگی ناشی از مصرف بی رویه سموم کشاورزی، - تعداد زالوها کاهش چشمگیری یافته است.

زهکشی تالاب ها و دریاچه ها و شخم زدن زمین های کشاورزی با تراکتور به جای اسب از دیگر دلایل کم شدن زالوی طبیعی در ایران است و همین امر تولید زالو را به ضرورتی پُر سود تبدیل کرده است.

به این ترتیب است که با توسعه پرورش زالو از یک سو فرصت های شغلی جدید برای جوانان بیکار ایجاد می شود و از سوی دیگر افزایش درآمد اقتصادی بویژه برای روستاییان رقم خواهد خورد و سود خوبی هم نصیب سرمایه گذاران می شود.

امین زارعی متولد 1372 فوق لیسانس معماری و فعال در زمینه پرورش زالو در استان همدان بوده که از سال 95 حدود شش سالی است که در این زمینه فعالیت می کند و در حال حاضر نیز پیگیر راه اندازی بزرگترین کارگاه پرورش زالو کشور در این استان است.

به گفته وی برای راه اندازی بزرگترین طرح پرورش زالو کشور در استان همدان خطا و آزمون این طرح را در کلاردشت مازندران انجام داده و بی گدار و یک شبه به فکر چنین پروژه ای نیفتاده است.

زارعی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کارگاه پرورش زالو طبی فعلی بنده دارای تولید سالیانه 100 هزار نخ زالو بوده و برای 5 نف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارتی پرسود با جراح کوچک

تجارتی پرسود با جراح کوچک