مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 08:052022-12-17سياسي

تفقه؛ دین شناسی متخصصانه است نه مقلدانه


تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و استاد حوزه و دانشگاه، تاکید کرد که تفقه در دین، به معنای دین شناسی متخصصانه است نه مقلدانه.

- ایسنا/فارس تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و استاد حوزه و دانشگاه، تاکید کرد که تفقه در دین، به معنای دین شناسی متخصصانه است نه مقلدانه.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری در بیست ودومین جلسه از سلسله مباحث با موضوع ولایت فقیه به تبیین کلید واژه فقیه در مبحث ولایت فقیه و شروطی پنج گانه ای که یک فقیه اسلام شناس متخصص باید داشته باشد تا در جایگاه حاکم اسلامی در عصر غیبت قرار گیرد، پرداخت و گفت: جهاد تبیین که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، یک بخش مهم از آن به مسائل زیربنایی و اصلی معرفت دینی مربوط می شود، به ویژه مبحث ولایت فقیه که در حقیقت زیر ساخت نظام اسلامی است.

برای ورود به این مبحث و شفاف کردن صورت مسأله، باید بر روی چهار واژه تأمل کرد.

تا اینجا راجع به سه واژه ولایت، انتصاب و مطلقه صحبت شد و امروز به تبیین چهارمین کلید واژه اصلی در مبحث ولایت فقیه، یعنی واژه فقیه می پردازیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از تولیت آستان شاهچراغ، کلانتری اضافه کرد: به طور معمول هر کدام از ما به تناسب آگاهی ها و تجارب محیطی خود تصویری از فقیه و فقاهت در ذهن داریم که ممکن است با مفهوم صحی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفقه؛ دین شناسی متخصصانه است نه مقلدانه

تفقه؛ دین شناسی متخصصانه است نه مقلدانه