مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 05:552022-12-17بين الملل

سقوط آزاد گردشگری ایران از کجا آغاز شد؟


آمار و ارقام منتشر شده از سوی سازمان جهانی گردشگری از نزول چشمگیر ورود گردشگران خارجی به ایران از سال 2019 به بعد حکایت دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده در وبسایت سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، شمار گردشگران ورودی به ایران از سال 1994 تا 2019 میلادی با شیب ملایمی، روندی صعودی را تجربه کرده است، اما از سال 2019 _ همزمان با تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران و وقایع آبان 98_ با ثبت رکورد ورود 2 میلیون گردشگر بین المللی به خاک ایران، سقوط چشمگیری در میزان ورود گردشگران بین المللی داشته است.

بر این اساس در سال 2020 میلادی همزمان با برخی تحولات سیاسی، همه گیری ویروس کرونا و توقف سفرهای بین المللی، میزان ورودی گردشگران بین المللی به ایران حدود 488 هزار نفر بود که در مقایسه با آمار سال قبل آن، 76 درصد کاهش داشت.

حد فاصل بین سال های 2020 تا 2021 نیز با توجه به ادامه همه گیری ویروس کرونا و بسته ماندن مرزها و توقف صدور ویزای گردشگری ایران، همچنان این نزول ادامه داشت و با 21 درصد کاهشِ دیگر، آمار گردشگران بین المللی ایران به رقمی حدود 386 هزار نفر رسید.

(این اعداد و آمارهای سازمان جهانی گردشگری بر پایه داده ها و آمارهایی است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ثبت کرده و در اختیار این سازمان بین المللی گذاشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقوط آزاد گردشگری ایران از کجا آغاز شد؟

سقوط آزاد گردشگری ایران از کجا آغاز شد؟