مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آذر 1401 ساعت 20:312022-12-16دانش

تکلیف وزارت علوم به ساخت 200 هزار خوابگاه متأهلی در کشور/ بورسیه بلندمدت نداریم


به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: اخیرا تفاهم نامه ای بین وزارت علوم و راه و شهرسازی امضا شده که بر اساس آن وزارت علوم باید بتواند 200 هزار واحد خوابگاه متاهلی بسازد.

هاشم داداش پور با بیان اینکه ظرفیت های خوابگاهی در دانشگاه های کشور بسیار محدود و بودجه دانشگاه ها نیز برای حل این مشکل بسیار کم است، افزود: حدود 700 هزار میلیارد ریال برای ساخت خوابگاه متاهلی 87 هزار متقاضی نیاز داریم.

  وی مجموع بودجه آموزش عالی کشور در حوزه وزارت علوم را حدود 220 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: هزینه مورد نیاز برای ساخت خوابگاه های متاهلی برای متقاضیان 3 برابر کل این بودجه است.

داداش پور با بیان اینکه تامین چنین اعتباری فقط با همکاری دولت و مجلس امکانپذیر است، گفت: قانون جوانی جمعیت نیز دانشگاه ها را برای ساخت خوابگاه های متاهلی مکلف کرده است.

این مقام مسئول می گوید: بخشی از این مبالغ می تواند از سوی دانشگاه های کشور تامین و بخش دیگر باید از سوی منابع بانکی و بودجه کشور تامین شود تا مشکل خوابگاه های متاهلی برطرف شود.

به گفته داداش پور؛ در این تفاهم نامه قید شده 10 درصد اعتبار تملک دارایی و 10 درصد از درآمد دانشگاه ها برای ساخت خوابگاه های متاهلی اختصاص یابد بقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکلیف وزارت علوم به ساخت 200 هزار خوابگاه متأهلی در کشور/ بورسیه بلندمدت نداریم

تکلیف وزارت علوم به ساخت 200 هزار خوابگاه متأهلی در کشور/ بورسیه بلندمدت نداریم