مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آذر 1401 ساعت 16:002022-12-16بين الملل

تداوم محاصره گذرگاه مرزی لاچین در میان تکذیبیه دولت باکو


در حالیکه محاصره تنها گذرگاه مرزی باز قره باغ وارد پنجمین روز می شود، این منطقه با کمبود کالاهای اساسی شامل کمبود سوخت مواجه است.

- در حالیکه محاصره تنها گذرگاه مرزی باز قره باغ وارد پنجمین روز می شود، این منطقه با کمبود کالاهای اساسی شامل کمبود سوخت مواجه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری Intellinews، معترضان زیست محیطی از جمهوری آذربایجان تنها گذرگاه باز موسوم به لاچین در قره باغ را مسدود کرده اند و این درحالیست که این گذرگاه، تنها مسیر ارتباطی بین ارمنستان و قره باغ است.

در ماه های اخیر، جمهوری آذربایجان نقض های گسترده آتش بس در لاچین را انجام داده و این نگرانی وجود دارد که یکبار دیگر درگیری بین باکو و ایروان آغاز شود.

جمهوری آذربایجان مدعی است که مسدودکنندگان راه، فعالان محیط زیست هستند که نگران استخراج غیرقانونی معادن طلا در منطقه اند.

این خبر در حالی منتشر شده که جمهوری آذربایجان روز پنج شنبه صدور هرگونه فرمان برای بستن این جاده حیاتی را تکذیب کرد.

همچنین دولت ایروان، باکو را به ایجاد یک بحران انسانی در این منطقه مورد مناقشه قفقاز به دلیل بستن کریدور لاچین متهم کرده بود.

آیهان حاجی زاده ، مدیر بخش رسانه و سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به باز بودن هر دو مسیر محور ارتباطی ارمنستان و قره ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم محاصره گذرگاه مرزی لاچین در میان تکذیبیه دولت باکو

تداوم محاصره گذرگاه مرزی لاچین در میان تکذیبیه دولت باکو