مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آذر 1401 ساعت 12:452022-12-16سياسي

نامه سرگشاده محقق داماد به جامعه قضات


آیت الله سید مصطفی محقق داماد در نامه ای سرگشاده به قضات کشور تاکید کرد: باعث تاسف است که در این ایام افرادی از ذوی المناصب بدون هیچگونه آشنایی با الفبای قضاوت و آگاهی از صعوبت امر نسبت به دستگاه قضایی تعیین تکلیف می کنند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از جماران، متن نامه آیت الله سید مصطفی محقق داماد در پی می آید: 1- حدود یک قرن از تاریخ تشکیل دادگستری مدرن ایران میگذرد.

در این مدت به رغم نشیب و فرازهای بسیار به دلیل وجود قضات فاضل، شجاع ونفوذ ناپذیر در این دستگاه آرایی صادرشده که به علت دقت و مستدل بودن و انطباق با قانون و شرع در تاریخ قضاء ایران می درخشد و موجب افتخار و سربلندی و عرضه به جهانیان بوده و هم اکنون منبعی غنی برای دانش حقوق بشمار می رود .

  2- قدرت قضایی قضات شریف در این مدت پشتوانه ای برای حفظ حقوق عامه اعم از خصوصی و کیفری واجرای عدالت و تامین آزادیها بوده و ملت ایران در پناه اسطوره ها و استوانه هایی از دانش قضایی احساس آرامش می کرده اند .

قضات ضعیف و احیانا نفوذ پذیر معدود و شناخته شده ومشاربالبنان و محکوم به انزوا بودند.

  3- پس از انقلاب اسلامی با ورود چهره هایی از اجتهاد و فقاهت به دادگستری این امید و آرزو افزون یافت که دانش حقوق در آغوش تفقه تکامل و ارتقا یابد و نمونه ای از عدالت اسلامی و الگویی برای ارایه به جهان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه سرگشاده محقق داماد به جامعه قضات

نامه سرگشاده محقق داماد به جامعه قضات