مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آذر 1401 ساعت 12:152022-12-16پزشكي

عواقب مصرف داروهای ضد افسردگی در بارداری


محققان برزیلی در یافته های اخیرشان اظهار کردند گرچه بی خطر بودن استفاده از داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری تایید شده است، اما اثرات آنها بر جنین به خوبی درک نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، افسردگی 10 تا 16 درصد از زنان باردار در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد و بیشتر آنها با کمک داروهای ضد افسردگی بهبود می یابند.

محققان برزیلی اخیرا پس از بررسی بیش از 100 مقاله علمی در مورد مواجهه جنین با این داروها، به ویژه سرترالین، بیشترین داروی ضد افسردگی تجویز شده در سراسر جهان گفتند: اگرچه بی خطر بودن استفاده از داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری توسط علم تایید شده است، اما اثرات آنها بر رشد عصبی جنین درک نشده است و باید با تکنیک های پیشرفته مانند ژنومیک مورد مطالعه قرار گیرد.

ژنگان شناسی یا ژنومیک(genomique) شامل تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات ژنتیکی به ویژه ژنوم جانداران است.

الکساندر کیهارا (Alexandre Kihara) متخصص مغز و اعصاب و محقق این مطالعه از دانشگاه فدرال ای بی سی(UFABC) برزیل گفت: بیشتر نشریاتی که ما بررسی کردیم، گزارش هایی از بررسی های مشاهده ای و مطالعات انجام شده در آزمایشگاه با استفاده از فرایند کشت سلولی و حیواناتی بود که رشد مغز آنها بسیار متفاوت از انسان است اما آنها داده های کافی برای بیان نتایج قط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عواقب مصرف داروهای ضد افسردگی در بارداری

عواقب مصرف داروهای ضد افسردگی در بارداری