مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آذر 1401 ساعت 10:152022-12-16بين الملل

«بمب هوشمند»؛ سلاح مرگبار 110هزار دلاری آمریکا در کمین ارتش مسکو


در بحبوحه گزارش ها درباره برنامه آمریکا برای ارسال تجهیزات پیشرفته جهت تبدیل بمب های هدایت ناپذیر به بمب هدایت شونده به اوکراین، اسپوتنیک به سازوکار این بمب ها نگاه دقیق تری انداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید در نظر دارد تا تجهیزات الکترونیکی پیشرفته به اوکراین ارسال کند؛ تجهیزاتی که قادر است بمب های هدایت ناپذیر را به بمب های فوق هوشمند بدل کرده و ارتش اوکراین را برای هدف قرار دادن مواضع نظامی روسیه توانمند سازد.

اما این بمب ها چه نوع بمب هایی هستند؟ بمب هوشمند چیست؟ بمب هوشمند یا بمب هدایت پذیر، نوعی بمب هدایت شونده(PGM) است که برای هدف قرار دادن مواضع دشمن، دقت و در نتیجه بازده به مراتب بالاتری دارد.

این بمب ها که عمدتاً شامل بمب هایی هوایی هستند، برای هدف قرار دادن دقیق اهداف، کاهش خسارت جانبی و افزایش تلفات دشمن طراحی شده اند.

آمریکا از چه زمانی شروع به استفاده از بمب هوشمند کرد؟ نیروی هوایی آمریکا برای نخستین بار در جنگ جهانی دوم از این بمب استفاده کرد.

آنها جولای 1944 با استفاده از بمب های موسوم به آزون VB-1 ، مجموعه ای از عملیات های نظامی را در غرب اروپا و میانمار انجام دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بمب هوشمند»؛ سلاح مرگبار 110هزار دلاری آمریکا در کمین ارتش مسکو

«بمب هوشمند»؛ سلاح مرگبار 110هزار دلاری آمریکا در کمین ارتش مسکو