مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 17:002022-12-15بين الملل

چاپ مقاله در نشریات خارجی تا 5 سال آینده پولی می شود


معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به اقدام برخی ناشران دنیا برای پولی کردن دسترسی نشریات، گفت: تا 3 یا 5 سال دیگر به ازای چاپ هر مقاله نویسنده باید پول بدهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، پیمان صالحی امروز امروز (پنج شنبه) در بیست و سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برگزیده کشور که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به بودجه های بخش پژوهش و فناوری کشورهای مختلف، سهم بودجه تحقیق و توسعه از تولید ناخالص ملی در کشور سنگاپور را 1.

9 درصد، در رژیم صهیونیستی 5.

4 درصد، در عربستان سعودی 52 صدم درصد، در آلمان 3.

14 و در ژاپن 3.

26 دانست.

وی ادامه داد: این در حالی است که ایران 59 صدم درصد و کمتر از نیم درصد از کل ناخالص داخلی را به امر تحقیق و توسعه اختصاص داده است.

صالحی با بیان اینکه بر اساس گزارش بانک جهانی، شیب صعودی افزایش سهم تحقیق و توسعه موجب افزایش فناوری شده است، اظهار کرد: در سال گذشته میلادی، 53 میلیارد دلار به دانشگاه هاروارد و 37 میلیارد دلار به دانشگاه استنفورد کمک مالی شده است و در حالی که بحث وقف در سنت و تاریخ ما ریشه دار است ، هنوز کمک های مالی به دانشگاه ها و بخش پژوهش و فناوری خیلی جدی نیست.

معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به اینکه در فصل تدوین و تصویب بودجه هستیم بر ضرورت تدوین دقیق تر منابع مورد نیاز دانشگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ مقاله در نشریات خارجی تا 5 سال آینده پولی می شود

چاپ مقاله در نشریات خارجی تا 5 سال آینده پولی می شود