مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 10:152022-12-15اقتصادي

سنجش 46 هزار کودک هرمزگان در طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم کودکان


معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی هرمزگان گفت: در اجرای طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا شش سال در هرمزگان، تاکنون 46 هزار کودک سنجش شده اند.

- ایسنا/هرمزگان معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی هرمزگان گفت: در اجرای طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا شش سال در هرمزگان، تاکنون 46 هزار کودک سنجش شده اند.

مژگان صابری در تشریح این خبر، افزود: در این طرح که تا پایان دی ادامه دارد، متولدان نیمه دوم سال 95، تا نیمه دوم 98 در پایگاه های سنجش بینایی، غربالگری می شوند.

وی با بیان اینکه این طرح از خرداد امسال آغاز شده است، تصریح کرد: والدین می توانند برای شرکت در این طرح به 120 پایگاه سنجش بینایی و برخی خانه های بهداشت سراسر استان مراجعه کنند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی هرمزگان با اشاره به اینکه بر اساس آمارها شمار کودکان سه تا شش سال در هرمزگان 133 هزار نفر است، اظهار کرد: کودک پس از معاینه در صورت تنبلی چشم به بینایی سنج معرفی می شوند و در نوبت سوم چشم پزشک پس از معاینه های لازم در صورت نیاز عینک تجویز می کند.

وی با بیان اینکه برای شرکت در این طرح ملی در دست داشتن شناسنامه کودک الزامیست، خاطرنشان کرد: سن طلایی پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان، زیر شش سال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنجش 46 هزار کودک هرمزگان در طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم کودکان

سنجش 46 هزار کودک هرمزگان در طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم کودکان