مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 01:252022-12-14فرهنگي

در هشت ماه اخیر از هر 100 صندلی سینما، فقط 5 صندلی پر شده است!


این گفت و گوی میرزاخانی بر روی وب سایت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده که عملاً به معنای تایید آنچه میرزاخانی «فاجعه» و «بحرانی اصلی» خوانده است.

- مدیرعامل موسسه سینماشهر در گفت و گویی وضعیت فاجعه آمیز سینمای ایران را تایید کرده است؛ گفت و گویی با توجه به انتشار در وب سایت رسمی سازمان سینمایی، به معنای تایید این فاجعه از سوی این نهاد است و حکایت از بحرانی دارد که هنوز متولیان سینما نتوانسته اند حلش کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ هاشم میرزاخانی مدیر عامل موسسه سینما شهر به تازگی در گفت و گویی تاکید کرده است: ضریب اشغال سینمایی ایران در 8 ماه گذشته 5٫22 درصد بوده است، این آمار یک فاجعه به حساب می آید، یعنی از هر 100 صندلی در سانس های سینمایی، 5 صندلی به فروش رفته است.

این مدیر سازمان سینمایی تاکید کرده است: در سال جاری از میان کلیه فیلم هایی که اکران شده است تنها 2 فیلم به سوددهی رسیده اند، و 4 فیلم هم هزینه های ساخت خود را درآورده و مابقی زیاندِه شده اند.

همان طور که می دانید از فروش یک فیلم، 30 تا 40 درصد آن به تهیه کننده و عوامل تولید فیلم تعلق می گیرد و مابقی سهم پخش کننده و سینمادار و غیره می شود.

با این حساب اگر یک فیلم موفق شود20 میلیارد بفروشد، نهایتا 7 میلیارد به سازندگان آن می رسد، این در صورتی است که هزینه تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در هشت ماه اخیر از هر 100 صندلی سینما، فقط 5 صندلی پر شده است!

در هشت ماه اخیر از هر 100 صندلی سینما، فقط 5 صندلی پر شده است!