مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 00:302022-12-14بين الملل

غرب تمایلی به شرکت در گفت وگو درباره اوکراین ندارد


سفیر روسیه در سازمان ملل متحد، با هشدار نسبت به گسترش ناتو در اروپا، این وضعیت را باعث سوق دادن به سمت تقابل نظامی عنوان کرد و گفت: غرب تمایلی به شرکت در گفت وگو درباره اوکراین ندارد.

- به گزراش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، واسیلی نبنزیا ، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت با موضوع حفظ صلح و امنیت بین المللی گفت: کشورهای غربی با تمایل خود برای گسترش ناتو، قاره اروپا را به سمت رویارویی نظامی سوق می دهند که تمام جهان را تهدید می کند.

سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: کشورهای غربی با قائل شدن به حق مطلق ناتو برای گسترش به بهای اصل تقسیم ناپذیری امنیت، قاره اروپا را در آستانه رویارویی نظامی قرار داده اند و این رویارویی ممکن است تمام جهان را در بر بگیرد.

این دیپلمات روسی افزود: غرب تمایلی به شرکت در گفت وگوهای معنادار پیش از بحران در اوکراین نداشت و اکنون نیز حاضر به انجام این کار نیست.

نبنزیا خاطرنشان کرد: بدیهی است که درباره آینده نظم جهانی، امروز تصمیم گیری می شود.

انتخاب روشن است، یا نظمی با یک هژمون خواهد بود که فقط قوانینی را به نفع خودش وضع می کند یا نظمی دموکراتیک، چند قطبی، منصفانه و بدون باج خواهی، سلطه، ارعاب افراد ناخواسته و بدون نواستعمارگری خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرب تمایلی به شرکت در گفت وگو درباره اوکراین ندارد

غرب تمایلی به شرکت در گفت وگو درباره اوکراین ندارد