مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 00:102022-12-14سياسي

لزوم رونق پرنده نگری در اهواز/ پل سفید باید پیاده راه شود


خوزستان به عنوان یکی از کانون های اصلی پرنده نگری در کشور محسوب می شود و هر سال هزاران نفر برای دیدن پرنده ها به اهواز سفر می کنند اما این پتانسیل کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

- خبرگزاری مهر ؛ گروه استان ها: پل سفید اهواز (ساخته شده در سال 1315) به عنوان اولین پل معلق ایران و چهارمین پل معلق دنیا یکی از هشت پل ساخته شده بر رودخانه کارون در محدوده شهر اهواز است.

تابستان سال 1389 عملیات بازسازی و مرمت این پل انجام و تجهیزات نورپردازی آن از کشور ایتالیا تهیه و بعد از عملیات رنگ آمیزی، عملیات نورپردازی پل شروع شد.

پل سفید 26 آبان سال 1378 به عنوان یکی از آثار ملی ثبت ملی شده است؛ همچنین با توجه به قدمت بالای این پل فعالان حوزه گردشگری بارها درخواست کردند تا منع تردد وسایل نقلیه حداقل در روزهای جمعه و استفاده از آن برای پیاده روی و رونق گردشگری در دستور کار قرار بگیرد.

حضور پرندگان مهاجر در فصل پاییز و زمستان در اهواز و به خصوص گونه کاکایی سرسفید در کنار پل سفید باعث زیبایی دوچندان جاذبه های گردشگری در رودخانه کارون شده است.

حضور گسترده مردم روی پل سفید برای ثبت عکس های یادگاری به عنوان یکی از نمادهای قدیمی شهر اهواز در فصول مختلف سال تکرار می شود ولی در فصل زمستان تعداد زیادی از شهروندان با ظروف و یا کیسه های پلاستیکی مختلف حاوی نان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم رونق پرنده نگری در اهواز/ پل سفید باید پیاده راه شود

لزوم رونق پرنده نگری در اهواز/ پل سفید باید پیاده راه شود