مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 17:452022-12-14اجتماعي

وزارت صمت پشت آلوده کنندگان هوا ایستاده است!


امسال تهرانی ها 2روز، اصفهانی ها، کرجی ها، اهوازی ها و اراکی ها فقط یک روز پاک داشتند؛ وزارت صمت پشت آلوده کنندگان هوا ایستاده استبه گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر سمیه رفیعی با اشاره به این که بر اساس گزارش بانک جهانی در سال 2021 بیش از 41 هزار و 700 نفر در کشور به دلیل آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.

5 میکرون در هوا جان باخته اند افزود: خسارات ناشی از آلودگی هوا به کشور سالانه بین 7 تا 11 میلیارد دلار است این در حالیست که این ارقام سرسام آور به دلیل غیرمستقیم بودن هزینه های آن هنوز آنقدر ها به چشم نیامده است.

وی با اشاره به این که یک بام و دو هوا نمی توان با مقوله آلودگی هوا برخورد کرد افزود: بخش عمده ای از 34 ماده قانون هوای پاک به مقوله حمل و نقل مرتبط است و متولی اصلی آن ها وزارت صمت است.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به پیشنهاد وزارت صمت مبنی بر عقب رفت یک پله ای استاندارد آلایندگی خودرو های وارداتی گفت: متاسفانه وزارت صمت در جلسه 2 هفته قبل دولت پیشنهادی را راسا بدون طی مراحل قانونی و اخذ نظر دستگاه های متولی ارایه کرد و استاندارد آلایندگی خودرو های وارداتی را که سال ها یورو 6 بود به یورو 5 کاهش داد که این در هیات وزیران به تصویب رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت صمت پشت آلوده کنندگان هوا ایستاده است!

وزارت صمت پشت آلوده کنندگان هوا ایستاده است!