مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 17:302022-12-14اجتماعي

وعده سلاجقه درباره سد پرحاشیه چمشیر/شوربختی در انتظار عروس زاگرس؟


در حالی که وزات نیرو خبر از احتمال آبگیری سد چمشیر تا پایان آذر را داده است؛ رییس سازمان حفاظت محیط زیست می گوید، اجازه ایجاد سدی مشابه گتوند 2 را نمی دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سد چم شیر در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

سدی که وزارت نیرو آن را حیات بخش برای شرق خوزستان می داند اما برخی کارشناسان و دوست داران محیط زیست آن را زمینه ساز مرگ عروس زاگرس یا همان رودخانه زهره و خسارت سنگین برای خوزستان معرفی می کنند.

رودخانه زهره در واقع رودخانه ای به طول 475 کیلومتر که از دو رود فهلیان و تنگ شیو در شهرستان ممسنی استان فارس سرچشمه می گیرد و با عبور از گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد به سمت خوزستان و درنهایت خلیج فارس ادامه راه می دهد.

اما حالا دغدغه مندان محیط زیست درباره مرگ این عروس زیبای زاگرس هشدار داده اند و از عواقب جبران ناپذیر آبگیر سد چمشیر بر محیط زیست و حیات وحش می گویند.

سد چم شیر، بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی (آر.

سی.

سی) ایران است با دارا بودن مخزن 2.

3 میلیارد مکعب، دریاچه ای به طول 48 کیلومتر و وسعت 51 کیلومتر مربع است قرار بود دی ماه امسال آبگیری شود ولی به دلیل شائبه های فراوان در مورد عملکرد و عوارض احتمالی هنوز آبگیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده سلاجقه درباره سد پرحاشیه چمشیر/شوربختی در انتظار عروس زاگرس؟

وعده سلاجقه درباره سد پرحاشیه چمشیر/شوربختی در انتظار عروس زاگرس؟