مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 13:052022-12-14بين الملل

جنگ تراشه ها بین چین و آمریکا شدت گرفت


دولت جو بایدن قصد دارد بیش از 30 شرکت چینی را در فهرست سیاه آمریکا قرار دهد؛ اقدامی که به نظر می رسد با توجه به اختلاف های تجاری پکن-واشنگتن، جنگ تراشه ها بین دو کشور را تشدید می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی از قصد آمریکا برای قرار دادن بیش از 30 شرکت چینی در فهرست سیاه این کشور خبر داده است.

پیش از این وزارت بازرگانی چین اعلام کرده بود که این کشور درخصوص اقدامات کنترلی آمریکا درمورد صادرات تراشه ها به چین، شکواییه ای را نزد سازمان تجارت جهانی به ثبت رسانده است.

در همین راستا وزارت بازرگانی چین با صدور بیانیه ای از آمریکا خواست تا به تجارت معمول اقتصادی بین دو کشور پایبند باشد و زنجیره جهانی محصولات عمده صنعتی از جمله نیمه هادی ها را مختل نکند.

با این حال روز سه شنبه خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که دولت بایدن قصد دارد شرکت فناوری های حافظه یانگ تسه (YMTC) و 30 شرکت دیگر را در فهرست سیاهی قرار دهد که آنها را از خرید برخی از قطعات اصلی ساخت آمریکا محروم می کند.

شرکت مذکور یک سازنده دستگاه نیمه هادی چینی است که متخصص در تراشه های حافظه فلش (NAND) است.

بلومبرگ به نقل از یک فرد مطلع از این موضوع اعلام کرد که وزارت بازرگانی آمریکا نام شرکت های چینی را بزودی به فهرست موسوم به فهرست موجودیت/ Entity List اضافه خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ تراشه ها بین چین و آمریکا شدت گرفت

جنگ تراشه ها بین چین و آمریکا شدت گرفت