مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 13:052022-12-14اقتصادي

توسعه باغات در اهر به هر عنوان ممنوع است


با توجه به تبدیل بی رویه زمین های کشاورزی به باغات، تغییر کاربری غیر مجاز و محدودیت ذخایر و منابع آبی در شهرستان از هرگونه توسعه باغات جلوگیری می شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر جهاد کشاورزی اهر گفت: با توجه به تبدیل بی رویه زمین های کشاورزی به باغات، تغییر کاربری غیر مجاز و محدودیت ذخایر و منابع آبی در شهرستان از هرگونه توسعه باغات جلوگیری می شود.

علی نجفی، چهارشنبه، 23 آذرماه، در گفت وگو با خبرنگاران، حفظ کاربری اراضی کشاورزی را عاملی مهم در تأمین امنیت غذایی جامعه برشمرد و افزود: برای رسیدن به این امنیت غذایی، هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی ممنوع بوده و در صورت مشاهده با اخذ مجوزهای لازم با متخلفان برخورد خواهد شد و در این راستا نیز در چند ماه اخیر 5 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اهر که به صورت غیر مجاز تغییر کاربری شده بود به چرخه کشاورزی بازگشتند.

وی گفت: برای حفظ آب، خاک و زندگی نسل های آینده باید حفاظت از منابع آبی و خاکی را جزء اهداف مهم کشاورزی قرار دهیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه هیچ اراضی زراعی و باغی در اهر آلوده به مواد شیمیایی و سایر آلاینده ها نیست افزود: تنها در حدود 14 هکتار از زمین های کشاورزی اهر آب آنها با پساب فاضلاب تامین می شود که در این رابطه اخطارهای لازم و قانونی صادر و به ادارات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه باغات در اهر به هر عنوان ممنوع است

توسعه باغات در اهر به هر عنوان ممنوع است