مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 12:202022-12-14اقتصادي

گردشگری ادبی در دستور کار میراث فرهنگی خوزستان قرار می گیرد


سرپرست معاونت گردشگری استان خوزستان گفت: با توجه به برنامه ریزی هایی که برای توسعه صنعت گردشگری صورت گرفته توسعه گردشگری ادبی به طور جدی در دستور کار اداره میراث فرهنگی استان خوزستان قرار خواهد گرفت.

- ایسنا/خوزستان سرپرست معاونت گردشگری استان خوزستان گفت: با توجه به برنامه ریزی هایی که برای توسعه صنعت گردشگری صورت گرفته توسعه گردشگری ادبی به طور جدی در دستور کار اداره میراث فرهنگی استان خوزستان قرار خواهد گرفت.

پیمان نبهانی در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: با وجود ظرفیت های بی شمار در استان خوزستان هنوز هم صنعت گردشگری ادبی صنعت کم تر شناخته شده محسوب می شود چنان که حتی تورهای گردشگری و فرهنگی چندانی به این حوزه نمی پردازند.

او با اشاره به این که 15 دوره آموزش گردشگری براساس ظرفیت سنجی برنامه ریزی شده بود اظهار کرد: از این 15 دوره طراحی شده نزدیک به هفت دوره آموزشی را در سطح ملی و به میزبانی استان خوزستان برگزار کردیم.

گردشگری ادبی گونه ای از گردشگری است که به دلیل علاقه به یک نویسنده، اثر یا فضای ادبی و یا میراث ادبی یک مقصد صورت می گیرد و عبارت از موزه های مرتبط با نویسندگان، آثار ادبی، پیمودن مسیرهای ادبی و بازدید از محل تولد یا تدفین ادیبان و در نهایت موزه های با مضامین ادبی است و گردشگری نوینی به شمار می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری ادبی در دستور کار میراث فرهنگی خوزستان قرار می گیرد

گردشگری ادبی در دستور کار میراث فرهنگی خوزستان قرار می گیرد