مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 11:552022-12-14پزشكي

درمان تنبلی چشم کودک، به شرط تشخیص به موقع


از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون نیز نزدیک به 30 هزار کودک 3 تا 6 ساله غربالگری بینایی شدند و هدف گذاری این طرح پوشش صددرصدی همه کودکان زنجانی است.

- ایسنا/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون نیز نزدیک به 30 هزار کودک 3 تا 6 ساله غربالگری بینایی شدند و هدف گذاری این طرح پوشش صددرصدی همه کودکان زنجانی است.

سیدسلمان حسینی در گفت وگو با ایسنا، درباره غربالگری بینایی کودکان در استان زنجان، اظهار کرد: سن زیر 5 سال، بهترین زمان برای تشخیص و درمان تنبلی چشم است و اگر مشکل دید کودک قبل از 5 سالگی تشخیص داده شود، حتی اگر چشم کودک دچار تنبلی شده باشد هم با درمان به موقع، بینایی کامل به دست خواهد آمد.

وی افزود: یکی از برنامه های شاخصی که در بهزیستی انجام می شود پیشگیری از معلولیت است که سالانه و با هدف صحیح انجام می شود که از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون نیز نزدیک به 30 هزار کودک 3 تا 6 ساله غربالگری بینایی شدند و هدف گذاری این طرح پوشش صددرصدی همه کودکان زنجانی است.

این مسئول تصریح کرد: تعداد پایگاه های غربالگری تنبلی چشم در استان 36 پایگاه است که از این تعداد 11 پایگاه با دستگاه و چارت E (4 دستگاه در شهرستان زنجان، 2 دستگاه در شهرستان خدابنده و بقیه شهرستان ها هر کدام یک دستگاه) و 25 پایگاه با چارت E غربالگری بینا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان تنبلی چشم کودک، به شرط تشخیص به موقع

درمان تنبلی چشم کودک، به شرط تشخیص به موقع