مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 11:502022-12-14اقتصادي

استقرار 60 شرکت در مرکز رشد دانشگاه شهید چمران اهواز


مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به طرح های ارائه شده به این مرکز گفت: در پنج سال اخیر، 40 درصد طرح های ارائه شده در حوزه فناوری اطلاعات، - 20 درصد در حوزه کشاورزی، 15 درصد در حوزه برق و الکترونیک و 25 درصد دیگر در حوزه تکنولوژی، مواد، دامپزشکی، نفت و گاز، زیست فناوری و.

بوده اند.

دکتر مهدی کردزنگنه در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع 60 شرکت در مرکز رشد و فناوری دانشگاه شهید چمران مستقر هستند که بیش از 55 درصد این شرکت ها توسط اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه شهید چمران اهواز تاسیس شده اند.

وی با اشاره به نوع شرکت های موجود افزود: در حال حاضر شش شرکت تحقیق و توسعه، چهار شرکت مشاوره ای و خدماتی، هفت شرکت در مرحه رشد مقدماتی و 43 شرکت فناور در حوزه رشد فعالیت دارند.

باید توجه داشت که شرکت های خدماتی و تحقیق و توسعه از شرکت های فناور در حوزه رشد جدا هستند.

مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: در سال های فعالیت مرکز رشد یعنی از ابتدای دهه 80 تاکنون، 24 شرکت دانش بنیان داشته ایم و در حال حاضر نیز هفت شرکت دانش بنیان در حال فعالیت هستند؛ شرکت هایی که در مرکز رشد مستقر می شوند نهایتا سه تا پنج سال بعد با گذراندن مرحله رشد، از این مرکز جدا می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار 60 شرکت در مرکز رشد دانشگاه شهید چمران اهواز

استقرار 60 شرکت در مرکز رشد دانشگاه شهید چمران اهواز