مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 11:402022-12-14اقتصادي

تشکیل هر سانتی متر خاک، هزار سال طول می کشد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان گفت: خاک از منابع تجدیدناپذیر محسوب می شود و تشکیل هر سانتی متر خاک هزار سال طول می کشد و حفظ خاک، مهم ترین بخش امنیت غذایی و توسعه پایدار است و تشکیل کمیته آب، - خاک و کشاورزی در شهرستان های صنعتی ضروری است.

رضا مظلومی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سرعت توسعه صنایع و معادن، روند فرسایش خاک را سریع تر کرده و در برخی موارد، تهدید منابع آب و خاک و کشاورزی را به دنبال دارد که قانون حفاظت خاک در جهت پیشگیری و پالایش خاک تصویب شده است.

وی افزود: کاشان یک شهر صنعتی است بنابراین برای حفظ منابع آب و خاک، همه دست اندرکاران بخش صنعت باید قانون های زیست محیطی، سیستم گزارش دهی حمل و دفن مواد شیمیایی و حتی شستشوی مخزن آنها را آموزش دیده و رعایت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان، تأکید کرد: افزایش واحدهای صنعتی و معادن و آثار کمی و کیفی آن بر منابع آب و خاک و کشاورزی باید مورد توجه قرار گرفته و قبل از فعالیت آنها، از دستگاه های مربوط نظرخواهی شود تا مورد اعتراض مردم قرار نگیرد.

مظلومی تصریح کرد: برای صدور مجوز فعالیت معدن، طبق قوانین موجود از جهاد کشاورزی استعلام نمی شود تا آثار معدنکاری بر بخش کشاورزی نیز معلوم شده و مانع از ایجاد خسارت بر کشاورزان منطقه فعالیت معدن شود و بازنگری قانون در این خصوص ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل هر سانتی متر خاک، هزار سال طول می کشد

تشکیل هر سانتی متر خاک، هزار سال طول می کشد