مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 10:402022-12-14اقتصادي

تفاهم نامه ایران و ژاپن برای کاهش اثرات تغییرات اقلیمی منعقد شد


تفاهم نامه بین ایران و صلیب سرخ ژاپن برای کاهش اثرات تغییرات اقلیمی منعقد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سفیر ژاپن در تهران و رییس جمعیت هلال احمر با هدف افزایش همکاری های مشترک ایران و ژاپن در پاسخگویی به سوانح با تمرکز بر تبعات نامطلوب طبیعی و انسانی تغییرات اقلیمی دیدار و گفت وگو کردند.

پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر در این دیدار، انعقاد تفاهم نامه همکاری بین صلیب سرخ ژاپن و جمعیت هلال احمر ایران برای انتقال تجارب بین دو جمعیت ملی را پیشنهاد کرد و گفت: هلال احمر ایران مشغول برنامه ریزی برای ساخت پارک آموزشی مقابله با مخاطرات طبیعی چون زلزله و سیل است.

اکنون مرکز شبیه ساز برخی از مخاطرات در کشور ژاپن وجود دارد و تجربه این کشور می تواند در ساخت و راه اندازی پارک شبیه ساز مخاطرات در ایران مؤثر باشد.

کولیوند تاکید کرد: هلال احمر ایران با یکصد سال سابقه فعالیت مستمر برای پاسخگویی به سوانح، تجارب ارزنده ای دارد که در یک انتقال تجربه هدفمند می تواند موجب هم افزایی جمعیت های ملی در هر دو کشور شود.

رییس جمعیت هلال احمر همچنین گفت: هلال احمر ایران در لجستیک و امکانات امدادی کمبود دارد اما در مقابل از نظر نیروی انسانی متخصص، نجاتگر آموزش دیده و تعداد گسترده داوطلبان از جمعیت های برتر در دنیاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهم نامه ایران و ژاپن برای کاهش اثرات تغییرات اقلیمی منعقد شد

تفاهم نامه ایران و ژاپن برای کاهش اثرات تغییرات اقلیمی منعقد شد