مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 09:502022-12-14سياسي

طرح جدید شورا برای حفظ باغات باقی مانده تهران


رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در مورد جزییات طرح شورا برای حفظ باغات تهران، توضیحاتی ارائه کرد.

- مهدی عباسی در گفت وگو با ایسنا، در مورد سرانجام طرح شورای شهر برای حفظ باغات باقی مانده تهران گفت: طرحی در راستای حفظ باغات باقی مانده تهران با تکیه بر حق انتقال توسعه در کمیسیون شهرسازی شورای شهر در حال بررسی است که پس از بررسی در صحن و تصویب آن، این طرح را برای تصویب نهایی در اختیار شورایعالی شهرسازی قرار می دهیم.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران افزود: ما می خواهیم به منظور حفظ باغات تهران از حق انتقال توسعه استفاده کنیم، به این معنا که حقوق مالکان باغات در پلاک های مستعد پذیرش، جبران شود.

وی در مورد جزییات این طرح با بیان اینکه در این شیوه، باغات ارزشمند حفظ خواهند شد و از حق انتقال توسعه برای حفظ حقوق آنها استفاده می شود، گفت: بر این اساس پلاک هایی که دارای درخت ارزشمند بوده و یا در سه دهه گذشته باغ بودند و درخت ارزشمند داشتند، اجازه ساخت و ساز ندارند چراکه این پلاک ها، باغ محسوب می شوند.

عباسی ادامه داد: در این میان برخی پلاک ها نیز وجود دارند که براساس تصاویر هوایی از سال 58 و به قبل درختی نداشته و باغ نبودند اما بر اساس سند یا رأی کمیسیون ماده 12 این پلاک ها رأی باغ گرفتند در حالی که درختی در آن نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح جدید شورا برای حفظ باغات باقی مانده تهران

طرح جدید شورا برای حفظ باغات باقی مانده تهران