مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 09:302022-12-14اقتصادي

آبخوان های دشت اسدآباد نفس های آخر را می کشد!


در سال های اخیر افت سطح سفره های آب های زیرزمینی به تبع دیگر نقاط کشور به دلایل مختلف دشت اسدآباد را نیز «ممنوعه فوق بحرانی» کرده و تنش آبی و چالش ناشی از آب گریبان این دشت را نیز گرفته و تهدید می کند.

- ایسنا/همدان در سال های اخیر افت سطح سفره های آب های زیرزمینی به تبع دیگر نقاط کشور به دلایل مختلف دشت اسدآباد را نیز ممنوعه فوق بحرانی کرده و تنش آبی و چالش ناشی از آب گریبان این دشت را نیز گرفته و تهدید می کند.

اُفت سطح آب زیرزمینی پیامدهای مخربی مانند خشک شدن رودخانه ها و تالاب ها، از بین رفتن پوشش گیاهی، افزایش گردوخاک، نشست زمین، ایجاد فروچاله ها و شکاف های طولانی در دشت ها و شور شدن آب زیرزمینی را به دنبال دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در شورای اداری آبان ماه این شهرستان، متأسفانه در سال های اخیر برداشت بی رویه از چاه های غیرمجاز و برداشت غیرمجاز از چاه های دارای پروانه، دشت اسدآباد را دچار فرونشست کرده و چاه های دشت اسدآباد در دو نقطه عمق 90 و 110 متری دچار رانش می شوند.

در حال حاضر این رانش ها و فرونشست ها به علت اُفت سطح آب های زیرزمینی دامن چاه های آب شرب دشت اسدآباد را نیز گرفته و موجب آن شد تا امسال شهروندان اسدآبادی سال سختی را در زمینه آب شرب داشته باشند به نحوی که هنوز هم با گذشت کمتر از سه ماه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبخوان های دشت اسدآباد نفس های آخر را می کشد!

آبخوان های دشت اسدآباد نفس های آخر را می کشد!